بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل

بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل

در دنیای پر زرق و برق امروز، بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه به کاربری ساختمان، اولین چیزی است که در بازسازی ساختمان مهم می باشد. مدت زمان بازسازی، سبک مصالح مورد نیاز، دکوراسیون داخلی و همچنین میزان هزینه در بازسازی ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و همچنین خانه های ویلایی متفاوت است و جزئیات مختص خود را دارد. ما در شرکت ایران ویو لایف، در تلاش هستیم تا روز به روز تجربه های خود را در حوزه بازسازی خانه های مختلف و اجرای طرح های گوناگون افزایش دهیم. در این نگارش، می توانید هر چیزی که شما باید در رابطه با بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل بدانید را مطالعه کنید و دانش خود را قبل از اقدام به این امور تکمیل نمایید؛ زیرا پروسه بازسازی پر از ریزه کاری و جزئیات است که در کیفیت کار به صورت مستقیم تاثیر می گذارد.

دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه

دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه موضوعی است که با هر سرمایه ای می توان آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمود. به شرطی که با نقشه و طرح پیش رویم. به یاد داشته باشید که برای اجرای بهترین دکوراسیون، باید بدانیم از کجا شروع کنیم. برای انجام یک دکوراسیون داخلی مناسب خانه و آشپزخانه باید از همان ابتدا با در نظر گرفتن سبک و سلیقه افراد خانواده، طرح نهایی مشخص گردد. در بعضی از دکوراسیون های داخلی حتی المان های تزیینی و جزئی هم مشخص می شود. درست است که شما با پسند کردن یک طرح نصف راه را رفته اید؛ اما نصفه دیگر راه اصلی ترین موضوع است که باید توسط یک مجری حرفه ای، مسئولیت پذیر، ریزبین و دقیق، دارای شناخت کافی از متریال ها و مصالح روز دنیا در هر رنج قیمتی، با اکیپ اجرایی کارآزموده، شناخت بازار و عرضه کنندگان مستقیم مصالح اجرا شود. یک اشتباه رایج در بازسازی دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه، نداشتن طرح و نقشه قبلی است؛ زیرا بودجه و زمان کارفرماها و مهندسان را هدر می دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با هدف هماهنگ سازی آن صورت می گیرد. سبک های بسیاری برای ایجاد یک زبان مشخص میان کارفرما و مهندس طرح به وجود آمده اند که هر یک از آن ها، به گونه ای فضای منزل شما را گرم و صمیمی می سازند. مشخص کردن سبک طراحی توسط کارفرما انجام می شود و او موظف است سبکی که دوست دارد را بدون چشم و هم چشمی انتخاب نماید. این اقدام به جهت آن است که اگر کارفرما طرح و سبک منزل خود را دوست نداشته باشد، به مرور زمان علاقه ای به وسایل و چیدمان خانه نخواهد داشت. به همین جهت، دکوراسیون داخلی جدای از هیجان انگیز بودن، دغدغه های خودش را نیز دارد و این دغدغه ها با ارائه یک طراحی خوب و مقرون به صرفه، می تواند به ذوق و لذت افراد خانواده تبدیل شود.

شرکت ایران ویو لایف با سابقه درخشانی که در این حوزه دارد می تواند شما را به چیزی که در ذهنتان مشاهده می کنید، برساند. شما می توانید با مراجعه به سایت بازسازی خانه این مجموعه و از طریق شماره های ذکر شده در آن با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

در بین قسمت های مختلف یک خانه، آشپزخانه ها برای خانم های خانه دار، مهم ترین بخش محسوب می شوند؛ چرا که کدبانوی خانه، تایم بسیاری از وقتش را در آنجا می گذراند و دوست دارد برای طراحی و خرید وسیله برای دکوراسیون آن سنگ تمام بگذارد. خرید وسایل و طراحی این بخش از خانه، اهمیت ویژه ای در به وجود آوردن یک دکوراسیون خاص و جذاب دارد و هر کس می تواند با سلیقه شخصی خود تم دلخواهش را انتخاب نماید. در اولین مرحله، شما غالب و سبک کلی این بخش را مشخص می کنید و پس از آن، باید کابینت ها را متناسب با سبک مورد نظر خریداری نمایید. سپس نوبت به ظرف ها و وسایل مورد نیاز آشپزخانه و میز ناهار خوری می رسد که باید در جای خود قرار گیرند.

چیدمان این وسایل بسیار مهم است؛ زیرا جدای از این که وسایل ضروری باید در دسترس شما باشند تا بتوانید پذیرایی و آشپزی راحت تری را داشته باشید، ضروری است که نظم و زیبایی آشپزخانه به صورت کامل رعایت گردد تا با تعداد بلای وسایلی که در آشپزخانه وجود دارد، نامنظمی در آن احساس نشود. اگر با دیدن این بخش از خانه، حس نامنظم بودن به افراد منتقل گردد خانه هم به صورت نامنظم مشاهده می شود به ویژه اگر آشپزخانه شما اپن باشد. یکی دیگر از کارهای چالش برانگیز در دکوراسیون داخلی آشپزخانه انتخاب کابینت ها، میز، صندلی، یخچال، گاز و غیره است علی الخصوص، اگر شما فضایی کوچک داشته باشید. در این شرایط، وسایل باید به نحوی تهیه شوند که با نیاز و نقدینگی شما هماهنگ باشند. پس از این مرحله موضوعی که اهمیت دارد، انتخاب کردن سنگ یا صفحه ای است که روی کابینت ها قرار می گیرد؛ چرا که تنوع محصولات در این حوزه بسیار است و انتخاب از بین آن ها واقعا کار دشواری است.

بازسازی داخلی ساختمان

بازسازی ساختمان و نوسازی ساختمان ها، یکی از مسائلی است که به آن ها کم توجهی می شود. نادیده گرفتن این موضوع منجر به حوادثی می گردد که هر روزه شاهد آن هستیم؛ زیرا مالک می توانست با کارهایی ساده، جلوی وقایع تلخی نظیر: تلافات مالی و جانی را بگیرد. این موضوع فقط یکی از عوامل بازسازی و نوسازی ساختمان ها می باشد. به حذف کردن، تغییر و اضافه کردن بخش هایی از ساختمان به جهت زیباسازی، امنیت، رفاه و استحکام بیشتر، بازسازی گفته می شود که می تواند هم در داخل و هم در خارج ساختمان صورت پذیرد.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل برای بخش های مختلف خانه به کار گرفته می شود که در متن ذیل به ذکر آن ها پرداخته ایم:

تخریب در بازسازی خانه

برای پاسخ به این پرسش که برای بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل از کجا شروع کنیم؟ باید بیان کنیم که تخریب اولین گام بازسازی است. در تخریب ها باید به این موضوع توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان به زیر ساخت های موجود در خانه، آسیبی وارد نگردد. برخی از پروژه ها در یک یا دو روز انجام می شوند، در صورتی که برخی دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد؛ اما مهم ترین مسئله این است که تخریب در بازسازی خانه باید با سرعت هر چه تمام صورت بگیرد تا برای اعضای ساختمان مزاحمت ایجاد نکند.

شروع بازسازی منزل

پس از تمام شدن پروسه تخریب، در صورتی که آسیب یا تغییر در جانمایی بازشوها نظیر: پنجره ها و یا درب ورودی مشاهده شد، باید چهارچوب درب ها و قاب های پنجره تعویض یا نوسازی گردند. در نتیجه گام اول باید بر اساس طراحی شکل بگیرد و پس از مشخص شدن جای درب و پنجره ها، نصب آنها صورت بگیرد.

مکانیکال در بازسازی

بعد از کامل کردن اسکلت اتاق های جدید، می توان تاسیسات برقی را به متناسب با فضا تغییر داد. اگر تیم بازسازی منزل، بخواهد همه چیز را در یک زمان جمع نماید، احتمال دارد این اقدام با مرحله بازسازی همزمان صورت بگیرد. اگر در حال بازسازی حمام و یا آشپزخانه هستید، باید به آب و برق و گاز توجه داشته باشید. جابجا نمودن خطوط آب کار راحتی نیست به همین دلیل، این مرحله باید با دقت انجام شود.

بازسازی دیوارها

دیوارها، اولین بخشی است که به منظور بازسازی داخلی ساختمان، مورد بررسی قرار می گیرند. این بخش، به واسطه یک متخصص از نظر استحکام و مقاومت ارزیابی و مشخص می شوند که کدام یک از دیوارها را می توان به صورت کامل تخریب نمود. سپس، بررسی می گردد که دیوار تنها باید گچ روی آن برداشته شود و یا می توان آن را به طور کامل تخریب کرد یا اینکه دیوار به زیرسازی نیاز دارد یا خیر. پس از عبور از این موارد به کاغذ دیواری، رنگ، شیشه تزیینی، سنگ دکوراتیو، تایل آلومینیومی و غیره پرداخته می شود و کلیه این گام ها به واسطه کارشناس متخصص تعیین می گردد.

بازسازی کف ساختمان

یکی دیگر از بخش های اصلی بازسازی داخلی، کف ساختمان است که هم در زیبایی و هم در کوچک یا بزرگ نمایش دادن ساختمان، نقش مؤثری را ایفا می کند. در نتیجه انتخاب رنگ، نوع و جنس آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در کف ساختمان می توان از سرامیک، انواع سنگ ها و یا پارکت برای کفپوش استفاده نمود.

بازسازی سقف

برای بازسازی سقف، استفاده از سقف کاذب رایج ترین نوع آن می باشد؛ چرا که این سقف ها یک نوع عایق حرارتی و صوتی را ایجاد می کنند، از نفوذ رطوبت جلوگیری می نمایند، ارتفاع سقف های بلند ساختمان ها را کاهش می دهند، نورپردازی را ممکن می کنند و در نهایت بر زیبایی ساختمان می افزایند. این سقف را می توانید با استفاده از فلزات رنگی، گچ، چوب، آسمان مجازی، پی وی سی، شیشه ای، پارچه ای، آهنی، کامپوزیت، آلومینیومی و غیره به کار ببرید. همچنین، می توانید از سقف کاذب با رابیتس که یکی از پرکاربردترین موارد در اجرای سقف کاذب است، استفاده نمایید.

بازسازی کابینت ها

در این گام، طراح های انتخابی شما مورد توجه قرار می گیرد. هر مدل کابینت جدیدی که برای آشپزخانه درنظر گرفته اید، در این مرحله نصب می شوند.

بازسازی اتاق پذیرایی

پذیرایی ساختمان بسیار مورد توجه قرار می گیرد، چرا که جدای از افراد خانواده، میهمانان هم از این قسمت استفاده می کنند و این اولین بخشی است که با ورود افراد، در معرض دید آن ها قرار می گیرد. در نتیجه باید زیبایی و چشم نوازی آن دارای اهمیت باشد. شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل با کار کردن بر روی نقاشی، شومینه، کاغذ دیواری، پنجره ها، نورپردازی، کناف کاری دیوار پشت تلویزیون، گچ بری، کفپوش اتاق پذیرایی دل انگیز و زیبا را به شما تقدیم می کنند.

اتاق خواب

یکی دیگر از بخش های مهم ساختمان، اتاق خواب است که در حقیقت مکان آسایش و آرامش اعضای خانواده محسوب می گردد. در نتیجه، در این بخش از ساختمان باید بیشتر به ریشه روانشناسانه توجه داشت به همین جهت، تزیینات و رنگ هایی به کار برده می شوند که آرامش بیشتری را برای اعضای خانواده فراهم می کنند.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی ساختمان در سلامت و بهداشت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و برخلاف تصور برخی از افراد، از اهمیت کمی برخوردار نیست. در این بخش اگر کارشناسان صلاح بدانند تاسیسات و لوله کشی ها تعویض یا تعمیر می شوند، عایق بندی دیوار و کف صورت می گیرد، کاشی ها و دیگر بخش های مربوط به این قسمت از ساختمان هم تعویض می شوند.

لوازم خانگی در بازسازی خانه

فضای جدید منزل شما هم اکنون آماده بهره برداری شده است. هر لوازم جدیدی که خریداری کرده اید، در این گام نصب می شوند. حتی اگر وسایل قبلی خود را نگه دارید، آنها به محل جدیدی انتقال پیدا می کنند. در این مرحله، شما می توانید با یک شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه مشورت نمایید تا هماهنگ ترین دکوراسیون داخلی را داشته باشید.

شرکت ایران ویو لایف، آماده هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. اگر شما تصمیم گرفته اید که خانه خود را بازسازی کنید، این مجموعه برای ایجاد یک تغییر اساسی همراه شما خواهد بود.

بازسازی خانه های کوچک قدیمی

بازسازی منزل قدیمی دارای مراحل گوناگونی است که اجرای آنها زمان و هزینه کافی را نیاز دارد. گام های موجود به منظور بازسازی یک خانه قدیمی، احتیاج به شناخت دارد تا بتوان به راحتی به یک نتیجه گیری مناسب دست یافت. برای اجرای این گام ها، طراحی مناسب، برنامه ریزی آن و بودجه بندی پروژه ایمن ترین گزینه برای شما استفاده از تیم بازسازی منزل است؛ زیرا به طور میانگین امکان دارد بازسازی کامل یک خانه قدیمی 3 تا 6 ماه طول بکشد. ولی نکته مهم برای بودجه بندی یا زمان بندی به مواردی همچون: اندازه و پیچیدگی کلی پروژه، افرادی استخدام شده و میزان کاری که خودتان انتخاب می کنید بستگی دارد. برای آن که در طراحی و اجرای مراحل بازسازی خانه قدیمی شما مشکلی پیش نیاید، حتماً از خدمات بازسازی منزل راهنمایی بگیرید.

دلایل نیاز به بازسازی خانه قدیمی

گزینه‌های زیادی برای به‌ بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل فعلی شما وجود دارد تا بتوانید آن را هماهنگ با سبک زندگی و دیدگاه شخصی خود به یک خانه جدید تبدیل نمایید. اغلب پروژه‌ های بازسازی به این دلیل آغاز می ‌شوند که افراد به محیط بیشتری برای خانواده‌ ای در حال رشد نیاز دارند یا طرح فعلی خانه موجبات آرامش اهالی خانه را مهیا نمی کند و یا چیدمان فعلی خانه با نیازهای آنها مطابقت ندارد. در صورتی که بعضی از این پروژه‌ها به‌ عنوان بازسازی یک اتاق آغاز شده و به راحتی به بخش های دیگر خانه منتقل می شوند به عبارتی دیگر می توان بیان کرد که این اقدام تبدیل به بازسازی کل خانه می شود.

بازسازی خانه با هزینه کم

اصولاً زمانی که حرف از بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل قدیمی با کمترین هزینه می شود خاک و آجرهایی که وسط خانه پخش شده‌اند، خرابی دیوارها و کف زمین و به‌هم ریختگی اتاق‌ها تصور می‌شود؛ اما باید بدانیم که می‌توان بدون خرابی‌های اساسی و با ساده ‌ترین اقدامات، تغییرات قابل‌توجهی در خانه ایجاد کرد. در متن ذیل، چند راه برای بازسازی با هزینه کم را مورد بررسی قرار می دهیم:

تغییر رنگ دیوار

رنگ‌کردن یا نقاشی دیوارها، اولین کاری است که به ذهن همه می ‌رسد تا خانه نمای جدید را به خود بگیرد. اگر خودتان اهل بتوانید دیوارهای خانه را نقاشی کنید، این تغییر هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. حتی با تغییر یک دیوار از منزل می توان هزینه کمتری را برای تغییرات پرداخت نمود.

تغییر شیرآلات خانه

برخی مواقع ایجاد تغییری جزئی می‌تواند نتیجه فوق العاده ای را در خانه داشته باشد. به عنوان مثال، شیرآلات یکی از وسایل مصرفی هستند که همه اعضا در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می توانید با تعویض شیرآلات ساختمان یک تغییر کم هزینه ولی مؤثر را اجرا نمایید.

برای آشپزخانه کمی بیشتر هزینه کنید

کابینت ‌ها، اصلی ترین نقش را در ظاهر و زیبایی آشپزخانه دارند. اگر کابینت‌ ها قدیمی شده اند و یا رنگ مناسبی ندارند، با هزینه کمی آن ‌ها را تغییر دهید. شما می ‌توانید بنابر بودجه خود سفارش یک کابینت ام‌ دی‌ اف را بدهید یا تنها درب آن ها را تعویض نمایید.

تغییر کاشی های آشپزخانه

اگر شما رنگ و طرح کاشی‌ های آشپزخانه را دوست ندارید بدون دردسر می‌ توانید آن‌ها را عوض کنید. ساده ‌ترین کار برای تغییر کاشی‌ ها، استفاده از برچسب ‌ها می باشد؛ اما اگر طرفدار طرح کاشی روی دیوار هستید می‌ توانید از کاشی ‌های چسبی هم استفاده کنید.

کف را هم ببینید

نو کردن کف خانه به کمک کف ‌پوش ‌ها، برای بازسازی خانه با هزینه کم انتخاب ایده آلی است. کف‌ پوش‌ ها در رنگ‌ها و طرح های متنوعی در بازار وجود دارند که برای ساختمان خرابی ندارند و با چسب می توان آن ها را به زمین چسباند.

شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای بازسازی منزل شرکت ایران ویو لایف، تغییرات بسیاری از خانه ها را تماشا کنید و سپس، سفارش کار خود را به این مجموعه اعلام نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل به چه شکل صورت می گیرد؟

چیدمان دکوراسیون داخلی، تخصص و دانش مختص خود را لازم دارد به همین جهت افراد از شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارند، برای چیدمان دیزاین داخلی استفاده می کنند. آن ها بر اساس اصول و استانداردی که می شناسند، این طراحی را انجام می دهند.

بازسازی خانه چیست؟

به تغییر، تخریب، حذف و اضافه کردن قسمت های مختلفی از ساختمان بازسازی گفته می شود.

بازسازی در کدام بخش ساختمان اجرا می شود؟

بازسازی در کف، سقف، دیوارها، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی قابل اجرا است.

برای بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه به چه شرکتی مراجعه کنیم؟

شرکت ایران ویو لایف، با کادر مجرب آماده هر گونه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا شما را در بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل همراهی نماید.

آیا می توان با هزینه کم بازسازی منزل را انجام داد؟

بله می توان با استفاده از برچسب به جای تعویض کاشی، رنگ کردن یک دیوار به جای تمامی دیوارها، تغییر دادن شیرآلات و… با هزینه ای کم بازسازی خانه را انجام داد.