آینه در دکوراسیون داخلی خانه

آینه در دکوراسیون داخلی خانه

آینه جزو وسایلی است که از گذشته با اشکال مختلف در دکوراسیون داخلی نقش مهمی داشته است و امروزه نیز نمیتوان این امر را در دکوراسیون داخلی نا دیده گرفت .
آینه نه تنها به زیبایی انسان کمک می کند بلکه از آینه می توان در سبکهای مختلف به شکلهای مختلف و مرطبت با سبک دکوراسیون داخلی خود به خوبی استفاده کرد و در دیزاین داخلی به لحاظ پخش و انعکاس نور و وسیعتر دیده شدن فضای داخلی بسیار موثر است .

مدلهای آینه دیواری

با توجه به سبکهای کلاسیک ,مدرن و مینیمال در دکوراسیون داخلی آینه های بزرگ و قدی نسبت به سایر مدلها الویت دارند زیرا همانطور که گفتیم در روشن تر و دلبازتر شدن فضای داخلی نقش بسزایی دارند وساده, قابدار ویا به شکل تکه ای (پازلی)بودنشان بستگی به دکوراسیون داخلی دارد.
امروزه رایجترین مدل آینه شکل تکه ای یا پازلی است که با اشکال مختلف و هندسی منظم کنار هم قرار میگیرند و مجموعا یک آینه بزرگ را تشکیل می دهند .

قاب آینه

جنس قاب آینه ها انواع مختلف دارد می توان از قابهای چوبی ,ام دی اف ,و فرم فلز برای این کار استفاده کرد وهم می توان با استفاده از سنگهای تزئینی بر روی دیوار ,یک قاب شیک و جذاب برای آینه درست کرد .
قاب آینه را می توان با گچ بریهای مخصوص و فانتزی هم انجام داد و این سبک نیز امروزه بسیار متداول است وبسیاری از سلیقه ها را به خود جلبکرده است .
برای تزئین آینه می توان با ساخت ویا خرید یک کنسول متناسب با آینه آن را آراست و جلوه زیبا تری هم به آینه وهم به فضای داخلی داد .البته باید توجه داشت که کنسول نباید خیلی بزرگ باشد تا جلوه آینه یرای استفاده وانعکاس و روشنی محیط حفظ شود .

پوشش با آینه

به وسیله آینه می توان فضای مینیاتوری ایجاد کرد تا با یک دست شدن و پوشاندن فضاهایی که نمی خواهید دیده شود به زیبایی پوشانده شود .
به عنوان مثال جاکفشی و کمد رختکنی که در ورودی خانه قرار دارد می توان با آینه قسمت رختکن را پوشاند تا زشتیهای داخل آن دیده نشود و همینطور داخل سرویس می توان با استفاده از آینه قفسه موجود را کاور کرد تا سطحی ساف و منظمی داشته باشیم .
نتها فقط با اشکال مختلف آینه می توان به زیبایی دکوراسیون کمک کرد بلکه با وجود رنگهای مختلف آینه در بازار مانند خاکستری ,مشکی ,برنز ,آنتیک و … می توان طرح و رنگ آینه را متناسب با دکوراسیون داخلی تهیه کرد و زیبایی دو چندان به محیط داد .