دیوارپوش فومی (مزایا و معایب دیوارپوش )

دیوارپوش فومی
دیوارپوش فومی یکی از متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی می باشد که نصب آن بر روی دیوارها، یکی از روش های موثر در زیباسازی دکوراسیون داخلی می‌باشد. این دیوارپوش پشت چسبدار دارای طرح های زیادی بوده و علاوه بر زیبایی، مزایایی همچون عایق حرارتی و برودتی، عایق صدا، قابلیت شستشو با مواد شوینده، انعطاف پذیری و نصب آسان داشته که دلایل محکمی برای انتخاب آن باشند. در ادامه به بررسی بیشتر و مزایا و معایب دیوارپوش فوم رولی و تایلی پشت چسبدار می پردازیم.

جنس دیوارپوش فوم رولی

این دیوارپوش از فوم پلی اتیلن ساخته شده و در درون بافت خود منافذ ریز هوا دارد. این ترکیب در بافت باعث شده که خاصیت انعطاف پذیری داشته و نرم باشد. میزان نرمی دیوارپوش فومی درجات مختلفی دارد و این درجه بندی به نوع فوم و میزان منافذ هوا دارد. دیوارپوش های فومی صورت رولی و پازلی در بازار موجود می باشد که بسته به مدل دیزاین می توان یکی را انتخاب کرد.  اما باید بدانید که از این دیوارپوش در قسمت هایی از ساختمان که در معرض برخورد با اجسام تیز یا نور شدید خورشید و گرما می باشند، نمی توان استفاده کرد.

جنس دیوارپوش فوم رولی

دیوارپوش فومی پشت چسبدار

دیوارپوش فومی پشت چسبدار همان دیوارپوش های فومی رایج می باشد و تفاوتی با آنها ندارد. این دیوارپوش ها که خود چسبنده می باشند، به دلیل چسبی که در پشت آنها قرار دارد، براحتی روی سطح مورد نظر نصب میشود. خود چسبنده بودن فوم ها یکی از بزرگترین مزایای آنها به شمار رفته و به دلیل عدم نیاز به تجهیزات و مهارت، هزینه های نصب را تا حد زیادی کاهش می دهد.
لازم به ذکر است که این دیوارپوش پشت چسبدار به صورت تایلی در عرض های مختلفی ارائه میشوند و متناسب با شرایط محیط می توانید ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید.

انواع دیوارپوش فومی

در یک دسته بندی کلی دو نوع فوم برای دیوار ارائه میشود که شامل دیوارپوش فومی رولی و تایلی یا پازلی می باشد. نوع پازلی یا تایلی آنها به صورت مربعی یا مستطیلی ارائه شده و بر اساس طرح مورد نظر می توان آنها را در کنار هم نصب کرد. نوع رولی بیشتر برای سطوح با طول و عرض زیاد کاربرد دارد.
هر دو نوع رولی و تایلی از نظر نحوه نصب، مزایا و معایب کاملا مشابه هم هستند اما لازم است بدانید که امکان رشد قارچ و کپک در درزهای بین مدل های تایلی بیشتر است. چون تعداد درزها در مدل های تایلی یا پازلی بیشتر از رولی است. مزایا

انواع دیوارپوش فومی

مزایا و معایب دیوار پوش فومی

مزایا:

دیوارپوش فومی ضدآب است
نصب آسان
دیوارپوش فومی عایق صدا می باشد
عایق دمایی و رطوبت
تنوع بالا در طرح و رنگ
انعطاف پذیری بالا
خاصیت آنتی باکتریال دیوارپوش فومی
قابلیت برش با قیچی و کاتر

معایب:

استحکام پایین
عدم امکان رنگ آمیزی فوم
تغییرشکل در برابر گرما