کفپوش پارکت و لمینت چگونه است؟

اجرای کفپوش پارکت و لمینت

قبل از شروع به یادگیری نحوه اجرای کفپوش پارکت و لمینت، مهم است مطمئن شوید که تمام ابزارهای لازم را دارید. ما این ها را به 2 گروه تقسیم کرده ایم. موارد ضروری، مواردی هستند که بدون آنها نمی توانید کف لمینت را نصب نمایید. ما به موارد توصیه شده ای اشاره می کنیم که کار را آسان ‌تر می‌کنند و یا به پرداخت حرفه‌ ای ‌تر کمک می ‌کنند.

محصولات ضروری

  • اره دستی
  • مداد
  • زیرانداز
  • نوار اندازه گیری
  • زانو بند
  • رطوبت سنج
  • فاصله دهنده ها
  • نوار کشش
  • اره برش برقی (برای تعویض اره دستی)
  • جیگ اره
  • جعبه کفپوش لمینت
  • کف ساب بتنی و پارکت
  • کاردک چوبی
  • رنده برقی مخصوص
  • گیره نصب پارکت لمینت
  • چکش پلاستیکی یا چوبی

قبل از اجرای کفپوش پارکت و لمینت باید آن را بررسی کنید و اگر نقصی پیدا کردید، کف را نصب نکنید. بهتر است ابتدا با تأمین کننده خود صحبت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان در صورت نصب کفپوش معیوب، گارانتی را تأیید نمی کنند. یافتن چیزی که به نظر می رسد آسیب بسیار جزئی به لبه ها و به خصوص گوشه های کف های لمینت وارد شده است، غیرمعمول نیست. این عمدتاً سطحی خواهد بود؛ زیرا فرآیند ماشینکاری می تواند نقص های کوچکی را در امتداد سیستم کلیک ایجاد کند که تأثیری بر کیفیت یا عملکرد کف نخواهد داشت. با این حال، قسمت های بزرگ شکسته یا مناطق بزرگ سیستم های کلیک آسیب دیده باعث نگرانی است و باید قبل از ادامه نصب با تأمین کننده خود تماس بگیرید.

تفاوت نصب پارکت و نصب پارکت لمینت

همان طور که می دانید مراحل اجرای کفپوش پارکت و لمینت با هم متفاوت می باشند. در متن ذیل به تعدادی از این تفاوت ها اشاره شده است:

  • اولین تفاوت در به کارگیری فوم سایلنت است. جهت اجرای لمینت کف به فوم سایلنت نیاز دارند. این فوم ها فواید بسیاری را شامل می شوند که می توان به عایق گرمای آن اشاره نمود. همچنین در زمان راه رفتن روی آن از ایجاد صدا ممانعت می کند. با این وجود در نصب پارکت از این فوم استفاده نمی شود.
  • نحوه اجرای کفپوش پارکت به واسطه سیستم کلیکی اجرا می گردد. در اصل پارکت لمینت ها حاوی کلیک هایی هستند که در یک سمت به صورت برجسته و در طرفی دیگر به صورت تورفتگی می باشند. در زمان اجرا برجستگی در فرورفتگی دیگر قفل می گردد و نصب تکمیل می شود. ولی در اجرای پارکت کف چسب به کار برده می شود.
  • لمینت ها در سایزهای استاندارد به بازار عرضه می شوند در صورتی که پارکت ها در ابعاد مورد نیاز به سفارش مشتری قابل ساخت هستند به این منظور پارکت ها، الوارهای چوبی هستند که قابلیت برش به ابعاد دلخواه در آن ها امکان پذیر است.
  • نصب پارکت فرآیند زمانبر و پیچیده ای است که باید به واسطه نصابان با تجربه و حرفه ای انجام شود، در صورتی که مراحل نصب لمینت به قدری راحت است که حتی فرد آماتور هم می تواند آن را انجام دهد.
  • پارکت چوبی پس از اجرا شدن ساب و رنگ می خورد و این عملیات باید حداقل سالی 1 مرتبه تکرار شود تا جلوه و زیبایی آن حفظ گردد. اما در لمینت این فرایند وجود ندارد و تنها در فواصل زمانی متوسط باید سطح آن تمیز گردد.

تفاوت نصب پارکت و نصب پارکت لمینت

چگونه یک کف لمینت را سازگار کنیم؟

تنها زمانی که شرایط صحیح محیط برآورده شود می توانید لمینت کف خانه را سازگار کنید. کف لمینت خود را در بسته بندی و روی زمین در اتاق نصب قرار دهید. اکثر تولیدکنندگان بر سازگاری 48 ساعته اصرار دارند، اما دستورالعمل ها را بخوانید تا مطمئن شوید که دوره زمانی درستی دارید. اگر کفپوش لمینت را روی گرمایش از کف نصب می کنید، اطمینان حاصل نمایید که هر بسته کفپوش به طور جداگانه روی زمین قرار می گیرد. جعبه ها را روی هم قرار ندهید. همچنین، دستورالعمل های سازنده را برای هر گونه الزامات خاص مربوط به سازگاری با گرمایش از کف بررسی کنید. برخی از تولیدکنندگان ممکن است بر یک دوره سازگاری طولانی ‌تر اصرار داشته باشند. در حین سازگاری، شرایط زندگی باید در اتاقی که گرمایش روشن است، عادی باشد. اگر اتاق سرد باشد یا اگر در اطراف آن معاملات مرطوب مانند رنگ آمیزی یا گچ کاری انجام شود، کف لمینت شما به درستی سازگار نمی شود. پس از سازگاری لمینت ممکن است بسیار کمی منبسط یا منقبض شود. همچنین دیدن مقداری تعظیم در هر تخته غیر معمول نیست. نگران نباشید، این یک نقص نیست. این فقط هسته HDF لمینت است که به گرما و رطوبت محل سازگاری دارد.

مراحل اجرای کفپوش لمینت

همیشه قبل از نصب، راهنمای نصب توصیه شده توسط سازنده را بخوانید. یادگیری نحوه اجرای کفپوش لمینت معمولاً به همین روش انجام می شود، اما اغلب روش های خاصی در برخی از انواع کفپوش ها مورد نیاز است. یکی از مهم ترین مراحلی که بعد از خرید درباره آن باید وسواس داشته باشید نصب لمینت پارکت است و در حقیقت اگر نصب آن غیر اصولی باشد کلیه زحماتتان به هدر رفته است. زیرا غیراستاندارد بودن نصب سبب آسیب به کلیک ها و بافت لمینت و ایجاد برآمدگی در آن ها می شود که این موضوع می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. به همین جهت باید با نصاب های حرفه ای همکاری نمایید. شرکت ویولایف با داشتن کادری متخصص و مجرب آماده هر گونه همکاری با شما عزیزان می باشد. شما می توانید جهت ارتباط با شماره های ذکر شده در وب سایت شرکت تماس بگیرید.

پس از نصب صحیح پارکت لمینت، نوبت هم دما نمودن آن می رسد که در این گام باید پارکت ها در محیط حداقل 24 ساعت قرار بگیرند تا سازگار شوند. حال می توان نصب را استارت زد. یادتان باشد کل سطح را برای جلوگیری از ایجاد آلودگی های صوتی با فوم سایلنت پوشش دهید. نصب پارکت با فوم عمر آن را افزایش می دهد. نصب این کفپوش سریع و آسان است و می توان آن را در اکثر مناطق هر خانه (معمولاً به استثنای اتاق های مرطوب) نصب نمود. در این شرایط می توانید از کفپوش لمینت مقاوم در برابر آب در مناطق مرطوب استفاده نمایید و اما جهت نصب پارکت لمینت باید مراحل زیر را انجام دهید:

آماده سازی کف

مهم ترین بررسی هایی که باید انجام شود، رطوبت و سطوح زیر کف است. تعیین اینکه آیا شرایط قابل قبول است یا خیر، همیشه بر عهده نصاب است. حتماً به نکات اجرایی کفپوش لمینت توجه داشته باشید. تأمین کننده شما اگر شواهدی مبنی بر شرایط نادرست محل کار پیدا کند احتمالاً هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات مربوط به اجرای لمینت کف نمی پذیرد. اگر در مورد هیچ یک از این موارد مطمئن نیستید، لطفاً با ما در نمای زندگی تماس بگیرید، ما خوشحال خواهیم شد که به شما در این زمینه کمک کنیم.

  • روش اجرای پارکت کف به این شکل است که ابتدا باید شرایط کف را بررسی نمایید پس از مطمئن شدن از کیفیت آن می توانید به وسیله یک رطوبت سنج با دقت بالاتری رطوبت محیط را ارزیابی کنید. عددی که رویت می کنید نباید از 12% بیشتر شود.
  • اگر ساختمان شما به تازگی سیمان شده است باید صبور باشید و تا خشک شدن سیمان دست نگه دارید. هر چند این فرایند بسته به فصل های سال تغییر می کند.
  • گذاشتن حداقل 48 ساعت کفپوش لمینت یا پارکت چوبی در محیط باعث هم دما شدن آن با محیط اتاق می شود. دمای 15 تا 22 درجه سانتی گراد بهترین دما می باشد و در صورتی که سیستم گرمایشی ساختمان فعال باشد نباید دما از 28 درجه سانتی گراد بیشتر شود. پیشنهاد می گردد با همان دمای ایده آل نصب را انجام دهید.
  • اگر می خواهید نصب لمینت را روی کف سرامیکی اجرا نمایید قبل از نصب باید لق نبودن آن را چک کنید. در غیر این صورت کار شما به شدت تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت.
  • طریقه نصب پارکت روی سیمان به چسبندگی مناسب نیاز دارد تا از سیمان جدا نشوند و یا پارکت ها در آینده خراب نگردند. به همین دلیل باید جهت استفاده از چسب روی سیمان، ماله دندانه ای را به کار بگیرید؛ زیرا این وسیله برای آن طراحی شده است.

نصب فوم سایلنت

در این گام نوبت به نصب فوم سایلنت می رسد. این محصول هم نقش محافظتی دارد و هم اینکه یک عایق صوتی و حرارتی به شمار می رود. استفاده از این فوم باعث می شود اگر به صورت اتفاقی جسم سنگینی روی کفپوش افتاد کمترین صدا را احساس کنید. همچنین باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب از کف زمین به پارکت می شود و اگر استفاده نشود می تواند آسیب های بسیار جدی را به کفپوش وارد نماید. برای این گام فوم به صورت کامل روی سطح پهن شده و چسب کاری می گردد. این موضوع را به یاد داشته باشید که فوم ها باید کمی روی هم قرار بگیرند و در کنار هم نباشند و در زمان پهن شدن باید حداقل 2سانتی متر از فوم از دیوار بالا بیاید.

نصب پارکت لمینت

در این بخش نوبت به مهم ترین گام یعنی نصب می رسد. شما در شروع کار باید سطح روی فوم را تمیز نمایید. پس از بررسی های انجام شده روی بسته های لمینت مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید عرض اتاق را اندازه بگیرید، حداقل عرض اولین و آخرین الوارها باید 9 سانتی متر باشد. اگر این مورد صدق کرد در مورد اندازه گیری باید لمینت ها از عرض اولین پارکت کم شوند و این کار با اره تیز جهت برش آن ها اجرا می گردد.
  • فضای اضافی از هر طرف باید حدود 8 تا 10 میلی متر در نظر گرفته شود. برای این کار می توان از چند قطعه چوب قطر 1 سانت استفاده کرد. برای چسباندن تکه های چوب به دیوار باید از چسب پهن استفاده نمایید.
  • همیشه نخستین ردیف لمینت ها باید 1 سانتی متر فاصله داشته باشند و پس از آن تایل های دیگر نصب شوند.
  • برای بهتر قفل شدن تایل ها در همدیگر از چکش پلاستیکی کمک بگیرید. یادتان باشد هیچ گاه از چکش به صورت مستقیم استفاده نکنید شما باید یک قطعه چوب را در آن جهت قرار داده و به تخته با چکش ضربه بزنید. مدت زمان نصب پارکت لمینت بستگی به متراژ ساختمان دارد؛ اما به عنوان مثال اگر یک ساختمان با متراژ 100 متر داشته باشیم در یک روز کار نصب آن انجام خواهد گرفت.

نصب پارکت لمینت در بخش های چارچوب در و لوله ها

نصب پارکت برای فضاهای مختلف متفاوت است و در کلیه قسمت ها ساده و راحت نیست. به طور مثال در بخش هایی از منزل لوله ها و چارچوب ها قرار دارند و از قطعات صاف لمینت نمی توان در این بخش ها استفاده نمود. به همین جهت باید با کمک ابزارهای گردبرد برش های خاص را به شکل مناسب و دلخواه روی لمینت اجرا نمود. در پایان نصب قطعه چوب هایی که به لقمه معروف هستند و در آغاز نصب جهت ایجاد فاصله انبساط گذاشته بودیم را برداشت.

نصب توسط خود فرد یا نصاب حرفه ای!

همان طور که در جریان هستید نصب پارکت لمینت به جهت عدم مصرف چسب، کار آسانی به نظر می رسد؛ اما اگر شما از افراد متخصص و زبده در این زمینه راهنمایی بگیرید کار را به دست آن ها بسپارید نتیجه بهتری عایدتان خواهد شد و این گونه ریسک کار خود را کاهش خواهید داد. به این دلیل که اگر در حین نصب بین لمینت ها به اشتباه فاصله ایجاد شود مشکلات بسیاری در آینده برایتان بوجود خواهد آمد. در نتیجه باید در انتخاب نصاب دقت لازم را داشته باشید.

نصب پارکت چوبی روی سرامیک

برای چیدن پارکت های چوبی روی سرامیک باید چند مورد را در نظر داشته باشید یکی از این موارد تراز بودن کامل سطح اولیه در هر زیرکاری می باشد. اگر سرامیک خطوط عمیقی از دوغاب دارد باید این بخش ها را پر کنید تا کف یکدست شود. اگر این کار انجام نشود در زیر بندها رطوبت جمع می گردد و سبب خسارات جدی به کفپوش می شود. ناگفته نماند که در برخی شرایط سرامیک ها باید کنده شوند و پارکت نصب گردد. این شرایط عبارتند از:

  • شرایطی که باعث جلوگیری باز و بسته شدن درها مثل بالا آمدن زیاد از حد تراز کف می شود.
  • عدم تراز بیش از اندازه سرامیک
  • داشتن شکستگی در سرامیک

قیمت لیمنت کف و اجرای آن

قیمت لمینت با در نظر گرفتن مشخصات فنی متغییر می باشد؛ اما به شرط آن که شما آن را از نمایندگی های معتبر خریداری نمایید. زیرا برخی از افراد سودجو به جهت پر شدن جیب خودشان محصولات ارزان و بی کیفیت را با قیمتی بالا به فروش می رسانند. اما عواملی مؤثر در تعیین قیمت لمینت کف وجود دارند که عبارتند از:

  • کشور تامین کننده و یا کشور سازنده مواد اولیه
  • سیاست های فروش واردکنندگان
  • مقامت سایشی
  • ضخامت
  • مغزی

اما نحوه محاسبه قیمت اجرای کفپوش لمینت در دکوراسیون داخلی بدین صورت است که:

برای محیط های کمتر از 50 متر، پس از بازدید به شکل کلی و برای محیط های بالای ۵۰ متر، بر اساس متراژ محاسبه صورت می گیرد. اگر فضا به قرنیزکاری، زیرسازی، لاک و ساب نیاز داشته باشد این هزینه ها به قیمت نصب لمینت کف افزوده می گردد. در متن ذیل فرمول کلی هزینه دستمزد پارکت ذکر شده است:

(متراژ × هزینه برحسب متر مربع)+ هزینه زیرسازی+ هزینه ساب و لاک= قیمت اجرای نصب پارکت

اگر به دنبال قیمت دقیقی هستید می توانید از طریق راه های ارتباطی با شرکت نمای زندگی تماس گرفته و قیمت را استعلام نمایید.

شما در این متن با نحوه اجرای کفپوش پارکت و لمینت و تفاوت آن ها آشنا شده اید حال می توانید به درستی تصمیم بگیرید که برای نصب آن از اجرا و نصب آن با چه کسی همکاری کنید تا هزینه خرج شده به هدر نرود.

سفارش نصب پارکت لمینت

برای اجرای کفپوش پارکت شما باید از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید تا هزینه ای که برای تهیه آن پرداخت کرده اید هدر نرود. شما می توانید برای اجرای کار خود با شرکت ایران ویولایف همکاری کرده و از خدمات بی نظیر آن بهره مند شوید. شما پس از اجرای پارکت لمینت از تمیزی و زیبایی آن لذت خواهید برد.

 چیدمان پارکت با فوم چه مزیتی دارد؟

نصب پارکت با فوم باعث جلوگیری از آب و نفوذ رطوبت از کف زمین می شود و همچنین طول عمر مفید پارکت را نیز افزایش می دهد.

در چیدمان پارکت چوبی به چه مواردی دقت شود؟

در نحوه اجرای پارکت چوبی روی سرامیک سطح باید تراز و بدون شکستگی باشد.

اجرای کفپوش پارکت و لمینت باید توسط چه کسی اجرا گردد؟

این کار نیازمند حضور نیروهای متخصص و زبده می باشد؛ زیرا در صورت کوچک ترین خطایی کلیه هزینه هایی که برای خرید آن خرج شده است از بین می رود.

هزینه دستمزد اجرای کفپوش پارکت و لمینت به چه صورت محاسبه می شود؟

اگر متراژ کمتر از 50 باشد به صورت کلی و اگر بیشتر باشد بر اساس متراژ محاسبه می شود در برخی شرایط که نیاز به زیرسازی و قرنیزکاری باشد قیمت این موارد به قیمت اجرای لمینت کف دستمزد افزوده می گردد.

آیا هم دما بودن پارکت با محیط جزو الزامات نصب می باشد؟

بله زیرا تا لمینت با محیط سازگار نشوند اجرای آن صورت نمی گیرد و در صورتی که سازگار نشود در روند نصب قطعاً مشکل ایجاد می گردد.